پیام خراسان

آخرين مطالب

شهرآوردتر از دربی | 2غول قرمز بار دیگر شاخ به شاخ می‌شوند اجتماعي

شهرآوردتر از دربی | 2غول قرمز بار دیگر شاخ به شاخ می‌شوند
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش همشهری‌آنلاین، گواردیولا در آستانه دیدار با رئال‌مادرید یک‌بار دیگر روی نظریه‌اش که می‌گفت به‌دست‌آوردن قهرمانی لیگ برتر از لیگ قهرمانان سخت‌تر است، پافشاری کرد. به‌نظر می‌رسد این حربه‌ای برای پیشگیری از فشار هواداران و رسانه‌ها پیش از شکست احتمالی در اروپاست. او بارها این ادعا را پیش و پس از حذف در رقابت‌های اروپایی تکرار کرده است.
با این‌حال، باید پذیرفت که رقابت در انگلیس واقعا سخت است.
نزدیکی بین تیم‌ها در انگلستان را در هیچ لیگ دیگری نمی‌توان دید. همین امروز هم یک بازی بزرگ در پیش است. منچستریونایتد که در جام‌حذفی 4-3 لیورپول را برده بود ولی چند شب پیش در لیگ 4- 3 از چلسی باخت، امروز در لیگ برتر و در بازی برگشت مقابل لیورپول به میدان می‌رود. امکان ندارد یک هفته از این رقابت‌ها بدون بازی بزرگ طی شود. دقیقا 3هفته پس از شکست لیورپول در اولدترافورد، امروز در همین ورزشگاه 2غول سنتی فوتبال انگلیس‌ یک‌بار دیگر به مصاف هم می‌روند.
بازی امروز جدال پرافتخارترین باشگاه‌های انگلیس است. درست است که در دوره 10ساله پسافرگوسن وضعیت منچستریونایتد خوب نیست، اما لیورپول هم که یکی از بهترین دهه‌های خود را سپری کرده است، هنوز نتوانسته به افتخارات شیاطین سرخ نزدیک شود. در فرمت جدید لیگ انگلیس منچستر 13قهرمانی و لیورپول یک قهرمانی به‌دست آورده‌اند. روزی که سر الکس مربی یونایتد شد، لیورپول 16عنوان قهرمانی در لیگ داشت و یونایتد 7قهرمانی. روزی که سر الکس از تیم خداحافظی کرد، لیورپول 18بار لیگ را فتح کرده بود و یونایتد 20بار.
داور دیدار امروز یک منچستری است؛ آنتونی تیلور داور 45ساله و متولد شهر منچستر. البته قضاوت او همیشه بیشتر برای لیورپول خوش‌یمن است تا تیم محبوبش. تیلور پیش از این 3بار سابقه قضاوت دربی انگلیس را به‌عهده داشته که این بازی‌ها با 2پیروزی 5 بر صفر و 4-2 لیورپول مقابل منچستریونایتد و یک تساوی بدون گل همراه بوده. او در کل 58بار برای لیورپول و 46بار برای منچستریونایتد سوت زده است. هیچ تیمی با قضاوت تیلور به اندازه لیورپول به پیروزی نرسیده.
قرمزها اخیرا در بازی مالکانه روی تیکی‌تاکا را کم کرده‌اند. آنها با ثبت مالکیت 1/83درصد مقابل شفیلدیونایتد، رکورد در اختیار داشتن توپ در یک بازی لیگ برتری، از زمان جمع‌آوری داده‌ها را شکستند. فان‌دایک‌(99) و کوناته‌(83) در این بازی به‌تنهایی از کل تیم شفیلد، پاس‌های صحیح بیشتری ثبت کرده‌اند. مهمان قعرجدولی در این دیدار، فقط 82پاس صحیح داشت.
لیورپول تیمی است که همیشه گل می‌خورد؛ مخصوصا گل اول بازی را. آنها 19بار در همه رقابت‌ها نخستین گل یک بازی را دریافت کرده‌اند و این کار در شکست جام‌حذفی مقابل منچستریونایتد تکرار شد.
قرمزها بیشترین ضربه را به سمت دروازه حریفان (به استثنای ضربه‌های بلوکه‌شده) داشته‌اند و با 430ضربه، 61شوت بیش از بهترین تیم دوم یعنی منچسترسیتی روانه دروازه حریفان کرده‌اند.
با اینکه این روزها رشفورد به‌شدت از سوی هواداران و کارشناسان مورد انتقاد است، آمار خوبی مقابل بزرگان دارد. او به همه تیم‌های بیگ‌سیکس، 6گل زده غیر از لیورپول که 3هفته پیش هفتمین گلش را به این تیم زد. جالب اینکه او 17بار مقابل قرمزها قرار گرفته و هر 7گلش را در اولدترافورد به این تیم زده؛ بازی امروز هم در همین ورزشگاه است. هیچ حریفی بیش از لیورپول در اولدترافورد از رشفورد گل نخورده؛ لستر 5گل، چلسی، آرسنال و بورنموث 4گل.
این بازی جدال زحمتکش‌ترین خط دفاع اروپا با حریص‌ترین خط حمله است. منچستریونایتد بیش از هر تیم دیگری در 5لیگ برتر اروپا در سال 2024 شوت داشته است(225). لیورپول با 255 بیشترین تلاش را کرده است.
محمد صلاح در 3بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد گل زده و در مجموع 5گل به ثمر رسانده است. هیچ بازیکن مهمانی تابه‌حال در 4سفر متوالی به اولدترافورد در این رقابت‌ها موفق به گلزنی نشده است.
4نفر از 5مدافع میانی تخصصی من‌یونایتد در این بازی مصدوم و غایب هستند. رافائل واران و جانی ایوانز در بازی با چلسی مجبور به ترک زمین شدند و برای بازی امروز شرایطشان مشخص نیست. با توجه به اینکه لیساندرو مارتینس و ویکتور لیندلوف قبلا کنار گذاشته شده‌اند، ممکن است ویلی کامبوالای 19ساله به‌عنوان شریک هری مگوایر به خدمت گرفته شود. در اردوی لیورپول همچنان آلیسون، آرنولد و ژوتا در دسترس نیستند. شاید اندو به این بازی برسد.
داروین نونیس در 9بازی اخیر خارج از خانه خود در تمامی رقابت‌ها 8مشارکت روی گل داشته است (7گل و یک‌پاس گل). بازی پنجشنبه او را به ششمین بازیکن لیگ برتر که در این فصل 30تأثیر مستقیم روی گل داشته‌اند (18گل و 12پاس گل) و به دومین بازیکن تأثیرگذار لیورپول پس از محمد صلاح (22گل و 12پاس گل) تبدیل کرد.
یونایتد امشب می‌تواند برای سومین‌بار 2بازی خانگی مقابل لیورپول در یک فصل را با پیروزی به پایان برساند. پیش از این فصل‌های 99-1998 و 11-2010 این اتفاق افتاده بود.
بازی رفت در آنفیلد بدون گل تمام شد. از فصل 08-2007 پیش نیامده بود که لیورپول در هر دو دیدار لیگ مقابل یونایتد بدون گل بماند.
یونایتد پس از شکست‌ناپذیری در 5بازی اول خود در لیگ، سال‌2024 (4برد و یک تساوی) تنها یکی از 5بازی اخیر خود را برده (یک تساوی و 3شکست). آنها ‌ماه گذشته اورتون را 2بر صفر بردند.
شکست روز پنجشنبه مقابل چلسی دوازدهمین شکست یونایتد در این فصل از لیگ برتر بود. آنها هرگز در یک فصل از این رقابت‌ها بیشتر از این متحمل شکست نشده‌ بودند و باخت در بازی امشب می‌تواند بدترین رکورد تاریخشان را ثبت کند. آنها 12بار در فصل‌های 14-2013 و 22-2021 شکست خورده بودند.
اندی رابرتسون با پاس گل مقابل شفیلدیونایتد، یک‌بار دیگر از ترنت الکساندر آرنولد پیشی گرفت. او با 59پاس گل، بیشترین پاس گل را میان مدافعان پریمیرلیگ به ثبت رسانده است.
لیورپول با 125گل زده بهترین خط حمله اروپا محسوب می‌شود؛ بالاتر از بایرلورکوزن با 115 و منچسترسیتی با 114گل.
لیورپول این فصل تیم کام‌بک‌هاست. آنها گل می‌خورند و در پایان جبران می‌کنند. لیورپول در این فصل پریمیرلیگ 26گل در 15دقیقه پایانی بازی به ثمر رسانده است؛ 10گل بیشتر از هر تیم دیگری.
2غول فوتبال انگلیس در طول تاریخ، 166بار شاخ به شاخ شده‌اند که منچستریونایتد ‌68پیروزی به‌دست آورده است و لیورپول 50پیروزی. 48رویارویی نیز به تساوی کشیده.
این دو تیم 63بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که منچستریونایتد رکورد 29پیروزی‌ را ثبت کرده، 19برد لیورپول داشته و 15مسابقه مساوی تمام‌شده است.
یونایتد تنها یکی از 11بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل لیورپول را برده است (4تساوی و 6شکست) که آن پیروزی فصل گذشته دقیقا در همین بازی برگشت اولدترافورد به‌دست آمد. آخرین پیروزی متوالی خانگی یونایتد مقابل قرمزها سپتامبر 2015 رخ داد.
منچستریونایتد از سال‌2018 تنها یک‌بار لیورپول را در لیگ برتر شکست داده و باخت‌های سنگینی نیز داشته است؛ شکست معروف 7بر صفر علاوه بر شکست 5بر صفر در اولدترافورد در اکتبر 2021.
لیورپول در 6بازی از 7بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر (یک شکست) پیروز شده. 6پیروزی قبلی آنها در مسابقات خارج از خانه در طول 19بازی (7تساوی و 6شکست) به‌دست آمده بود.
قرمزها همچنین در 26بازی متوالی خارج از خانه در تمام رقابت‌ها موفق به گلزنی شده‌اند و 2بازی با بهترین رکورد تاریخ خود فاصله دارند. آنها بین ژانویه تا دسامبر2021 در 28بازی متوالی در زمین حریفان گل زده بودند.
کد خبر 842657 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تیم لیورپول لیگ برتر انگلیس تیم منچستر یونایتد

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/659232/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس هواشناسی: امشب سیل استان فارس را تهدید می‌کند، فردا کرمان و خراسان جنوبی

استفاده از زبان هنر در حوزه گفتمان سازی و انتقال مفاهیم

تداوم بارش‌های شدید تا 29 اردیبهشت و صدور هشدار سیل برای 7 استان

آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان

آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی/ احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها

حضور گروه‌های جهادی در روستاهای سیل‌زده فریمان

شروع بارش‌های شدید همراه با رعدوبرق در مشهد

4 شهرستان خراسان شمالی متاثر از سیل و آبگرفتگی

امدادرسانی هلال احمر به 4 شهرستان سیل زده خراسان شمالی

پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان خراسان‌رضوی از سوی رییسی

محور چمن بید به جنگل گلستان بازگشایی شد

حزب‌الله برای اولین بار از پهپاد مسلح به «اس 5» علیه اسرائیل استفاده کرد

پل شمسی خان در مسیر جاده درگز به کلات بسته شد

حضور سردار سلامی در منزل شهید زاهدی/ بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد

کاهش 50 درصدی بار ترافیکی با راه اندازی ایستگاه متروی شهید سلطانی

رئیسی پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان خراسان رضوی شد

موهبت دوگانه آزاده صمدی برای ایفای 2 نقش متضاد در 2 سریال

خسارت سیلاب به هشت روستا در صالح آباد خراسان رضوی

پیگیری آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان خراسان رضوی از سوی رئیس جمهور

هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع سیل هشدار داد

فرمانده کل سپاه پاسداران: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

سیلاب به هشت روستا در صالح آباد خراسان رضوی خسارت وارد کرد

قطع برق روستای یکه باغ شهرستان درگز بر اثر سیلاب شدید

پیگیری امدادرسانی به سیل‌زدگان خراسان رضوی

سردار سلامی: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

آغاز بارش باران در مشهد هم اکنون

آب‌گرفتگی مسجد امام خمینی(ره) اسفراین

تجلیل از برگزیدگان همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم

افشاگری درباره سریال مختارنامه ؛ مسئولان گفتند اگر می‌دانستیم اینقدر هزینه دارد این پروژه را اصلا شروع نمی‌کردیم

روایتی از بازدید سه ساعته‌ی رهبر معظم انقلاب از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران/ کدام کتاب ها و موضوعات مورد توجه رهبری قرار گرفتند؟ + گزارش تصویری

قیمت جدید مرغ و گوشت در بازار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی: کاهش قیمت میوه به ضرر کشاورز است!

هشدار وقوع سیل و تخریب محصولات کشاورزی به 19 استان

بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه خسارت دید

آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان/به کنار رودها و مسیل‌ها نروید

آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان/ کنار رودها و مسیل‌ها نروید

آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای 7 استان

هشدار بارندگی شدید طی ساعات آینده در مشهد

قدرت سیل دیروز در شهر فرهادگرد

رئیس جمهور پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان خراسان رضوی

کمک 150 گروه جهادی به مردم سیل‌زده خراسان رضوی

آبگرفتگی‌ معابر و خیابان‌های شیروان

تصاویر اختصاصی مهر از آبگرفتگی کلاته محمدعلی پهلوان بجنورد

شهید زاهدی تجسم فضیلت‌های اخلاقی بود

لاشه خودروی متلاشی شده در سیل خراسان (فیلم)

حزب‌الله برای اولین بار از پهپاد مسلح به موشک «اس 5» علیه اسرائیل استفاده کرد

هشدار هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع سیل دوباره

شگفتی سازی پراید در برابر تیگو در سیل مشهد!

بازگشایی 25 راه اصلی و روستایی در خراسان رضوی

(ویدیو) تلاش معلمی در مشهد برای کمک به دانش‌آموزان در سیل